torsdag 19 maj 2011

May Fair

Fröken i Olivers klass försöker avsluta dagen och säger till dem:

- For those of you who want to wear your own clothes tomorrow, bring in a bottle for the tombola for The May Fair on Saturday. But only if you want to.

-Any bottle?

-Yes.

-An empty bottle?

-No, there must be something in the bottle, like a bottle of schampoo or wine.

-We are allergic to wine.

-You can take something else.

-But I don't like wine.

-No you are not going to drink the wine. It's for the tombola.

-My daddy loves wine!

-Right. So if you want to wear your own clothes you bring a bottle.

-Should we bring cakes?

-Eh, yes for those who want to...

Åh, så roligt det var att lyssna på. Fröken är jättetydlig och tålmodig, men till sist kunde hon inte hålla sig för skratt. Konversationen var mycket längre.

Så inför lördagens marknad som ska samla in pengar ska/kan man skänka en flaska av valfri sort, baka en kaka och skänka saker till lotteriet. På saker som önskas finns en lista. Den har jag blundat för.

Den här fina skylten har vi vid vår infart. För 50 skyltar får skolan 200 pund.

5 kommentarer:

  1. Haha... underbart! Ställde Oliver någon av frågorna?

    SvaraRadera
  2. Skrattar ihjäl mig! Lärare måste vara det mest tålmodiga släktet i världen. MEN jag fattar inte hur barnens kläder har att göra med huruvida de ska skänka saker eller ej...???
    Smart med reklamupplägget!
    Fick du mitt e-mail?

    SvaraRadera
  3. Kommer ni hem ngt i sommar? Hör av er i så fall! Hälsningar Gustav

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag saknar dina inlägg. Hur har du det?
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  5. Lars, Det vet jag inte. Jag hörde bara små röster. Dessutom ser alla likadana ut...!

    Ingrid, Tack - Jag saknar också inläggen. Jag ska rycka upp mig och göra två inlägg :)

    Gustav, Vi har inte bokat något ännu, men om vi åker så säger jag till. Hoppas allt är bra med er alla.

    SvaraRadera