onsdag 1 juni 2011

Sjukgymnasten

Idag sjukgymnasten. Den skulle jag egentligen ha gått till klockan 11.00, men eftersom jag är luddig i huvudet så glömde jag bort det. Eller rättare sagt så trodde jag det var imorgon. Men då ska jag visst till frisören - Ben. Han har ljusblått hår.

Sjukgymnasten har rött. Men det är nog varken blekt eller färgat. Han hade däremot en ljusblå skorta på sig idag. För jag fick komma dit idag trots att jag missat första tiden. Jag var superflexibel. Först kunde jag komma klockan åtta på kvällen, och när dom senare under dagen frågade om jag ville komma klockan fyra, ja, då gick det också för sig.

Han kunde kanske ha passat i en storlek större på skjortan. Sjukgymnasten ser ut som Hulken. Kanske inte riktigt så stor, men nästan. Kanske är det fejkade muskler. För när jag låg på britsen och han skulle lyfta mitt ben så lät han - Hmpf! Inte nåt bra läte. Varken för honom eller mig. -Sorry, sa jag. It's all those muscles I get from power walking. Han skrattade till och, ursäktade sig med att folk inte brukade vara så avslappnade, och när han skulle lyfta benet så hjälpte de gärna till. Den lätta gick jag inte på.

1 kommentar:

  1. Oj oj oj, du råkar då ut för det mesta :) !!
    Jag blandar också ihop tider ibland. Dåligt och pinsamt!
    Här har det skrivits så tangentbordet måste vara utslitet snart ;) . Vi har under tiden haft gäster och nu är jag sjuk, vilket är dålig timing efter gästerna nu åkt i morse och jag måste sätta full fart med konfirmationsförberedelser. Lovar att komma tillbaka hit och läsa ikapp om kalas och annat snart! KRAM.

    SvaraRadera