torsdag 5 maj 2011

Ledig dag för Oliver


Kan hända är linsen på min telefon lite smutsig. Så här såg rabatten ut för ett par veckor sedan.


Så var det dax för en tur till Wisley Garden igen. Fortfarande ett bra ställe. Bra med spring för barnen, och bra med kaffe till oss andra.
Gick till toaletterna, och det slår mig att jag alltid har samma tankar omkring vilket av båsen man ska välja. Vilken har minst antal människor varit på, och sannolikheten att den är renast? Är det bås nummer två? Eller är det det bås som ligger rakt fram när man kommer in?
För kanske är det inte bara jag som tänker så, och då tänker att det skulle kunna vara båstet brevid det som är rakt fram fast som alla andra tänker att det är det, och i stället väljer det som ligger rakt fram. Och så kan man hålla på ett tag eftersom det på Wisley är tio toalettbås och alltså har toaletter längre bort. Är det då ett av dom som är det som är minst använt...? osv... osv. Ja, jag har då att göra om dagarna.




Det var en trevlig dag och Oliver och jag skulle ha handlat skor efter utflykten, men valde istället att åka hem och limma ihop kottarna han hittat. Sedan sov vi. Nu dax att hämta dom stora trollen.


1 kommentar:

  1. Ah! Jag trodde att jag var den enda med sådana avancerade toalettankar, men icke! Jag hade också hellre limmat kottar än handlat skor, bra val.

    SvaraRadera