onsdag 4 maj 2011

Tordyveln flyger i skymningen


Nä, det är ingen tordyvel, men en släkting kan jag gissa. Någon som vet eller har lust att googla? Inte jag. Jag letade i trettio sekunder. Han verkar törstig. Jag kan inte ens minnas när det regnade här senast. Det måste ha varit i höstas. Men då regnade det desto mer.

Pannkakorna smakade tydligen jättebra. Barnen undrade om jag sockrat dem. Det hade jag inte. Kan det ha varit socker i smeten? Förmodligen. 

Förresten har jag fått en diagnos på mitt höftont. Jag har något som heter hypermobility. Det låter ju alldeles riktigt. Jag gillar att flytta runt. Men tydligen gör jag det rent fysiskt på min insida också. Och så är det något som kallas Hip Impingement. Jag ska allt ta tag i muskeluppbyggnaden runt höftlederna. Annars blir det kniven. Och efter att ha sett hur mycket annat som inte riktigt flyter som det ska här så undviker jag sjukhuset in i det längsta. Tänk om dom skär fel och blodet sprutar -" Oh, yes dear. We will deal with it within three working days. Anything else we can do for you madam?"

2 kommentarer:

  1. Å vilken fin bild!!
    Trist med höften! Jag förstår att du vill undvika in i det längsta att opereras.

    SvaraRadera