måndag 2 maj 2011

Mayday

Dagen heter May Day, och det är bank holiday = ledigt idag.

Bara jag i köket. Micrar mig en kopp kaffe. Tar en lite klunk och säger tyst för mig själv - Aaah, va gott... Då skrämmer jag mig själv. Varför pratar jag högt för mig själv?

Idag blir det pankakor till lunch skulle jag först skriva, men inser att 6 pannkakor inte ens räcker som förrätt. Så det blir kanske till fika.


Jag kunde inte låta bli. Jag var tvungen att köpa och fortsätta förfäras över en plasdunk med pulver av mjölk, ägg och mjöl. Bara att hälla i 290 ml vatten. Skaka och färdigt att steka. Undra hur bra den produkten säljer? Någonstans har jag en liten förståelse. Jag är inte säker hur. Kanske om det blev till 35 eller 55 pannkakor? Om man har många barn och en bruten arm och därför har svårt att vispa ägg och mjöl. Men 6... Är det någon som tycker att det är värt 20 kr för 6 pannkakor. Hemma. Ute på en retaurang betalar man ju det. Så det blir som restaurang fast hemma. En win win!

Vi får se. Jag ska inte dömma förrän dom är färdigstekta och provsmakade. Dom kanske smakar som ingen pannkaka smakat. Väl värt 20 kr.

Mayday mayday...

1 kommentar:

  1. Först: Hur kunde det vara bara du i köket om det var Bank holiday? Det händer aldrig här, hade Johan tagit med barnen på utflykt ;) ?
    Undrar också om det finns behov av en sådan produkt! Hur svårt är det att göra egen pannkakssmet? Men jag undrade varför man skulle köpa våffelmix också förr, tills jag träffade min man och nu håller jag med om att Ekströms blir frasigare. Eller micropopcorn, typ 50 ggr dyrare än att poppa själv i gryta, ändå skulle jag aldrig komma på att göra det längre. Inser att jag inte alls är konsekvent.
    Nå, hur smakade dessa pannkakor?

    SvaraRadera