fredag 6 maj 2011

Swede in need


Det är inte bara vi som bor här. En annan liten invånare har skrivit in sig på den här adressen. I smyg! Vi får titta på ett större boende. 


Klass 3 N höll assemblyn idag i 25 minuter. En föreställning om författare, läsning och kunskap. Föräldrar var välkomna att lyssna när klassen presenterade för alla vuxna och barn på skolan. Modigt av barnen. Modigt av Ina!


Ina säger - "Who gives us fascinating facts and information?" 
Alla barnen svarar - "Authors do!"
 Och så hade hon en annan replik lite senare.


Idag slog rosorna ut. Jag tog en kopp kaffe och tittade på det lite större huset jag tror vi skulle trivas fint i. Ska bara spara lite först. Närmare bestämt 10 100 000 kr. Bilden på paret är från katalogen. Jag tror att det blir våra vänner.






Skänk en slant! Eller fler!




2 kommentarer:

  1. Drömma... det är väl ungefär så nära de här drömhusen som man kommer. Suck :) ! Men tänk vad besvärligt om ni flyttade dit, då hade ju barnen varit tvungna att byta skola. Jobbigt!
    Trevligt författarfokus i er skola! Johan hade författarbesök i vår skola igår, också kul.
    Rikards föräldrar åker hem på måndag. Efter det lovar jag att ta tag i planering av besök hitåt. Ser fram emot det! Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag undrar om man måste ha klänning på sig alltid om man flyttar in i ett sånt hus. För i så fall kommer det nog inte att funka. Tyvärr.

    SvaraRadera