lördag 30 juli 2011

Lycka! Till...

Lycka är när man kommer på att man inte druckit kaffe på flera timmar och nu har en Marabou frukt och mandel att äta till. Det verkar visst som om jag skiter i att man inte borde äta 200g själv inom loppet av tio minuter. Men det går, och det är gott.

Det var väldigt så stilla allt blev. Livet verkar flyta på och också huset. Ingenting har hänt. Är det för att solen skinit och det är sommar. Aktigt. Kanske. För nu har det inte varit annat än en lite mus som flyttat in och ätit lite av varje. Om man bortser från toaletten som läcker på bottenvåningen. Vi satte en liten burk under droppet. Å, just det. En bit av takrännan i järn ramlade ner. Tur att ingen var under. Kraftigt material!

Jag syr hundhalsband. Fotograferar borttappade hemlösa hundar, och dricker kaffe. Liknar rätt mycket mitt gamla liv. Fast utan syet. Eller jooo, jag sydde. Fast annat. Men alltid med hundar. Jag konstaterar att hundfolk är i Sverige som i England. Det är samma folk. Men jag tror att jag väljer att inte gå in allt för mycket på den saken. Men ni som vet ni vet.

Annars allt väl.


Maroccohalsbandet med pärlor har jag inte gjort.



Nämen, Åhhh, så fiint! Ja, varför inte tänka lite på julklappsköpen redan nu så är det ordnat till gamla faster som man aldrig vet vad man ska ge i julklapp. Hon som har hund o allt! :)

100 kr för ett st M, och så porto 15.50 kr.  

Det var väl en bra present till faster, och så blir dom hemlösa hundarna på Celia Cross Greyhound Trust också glada eftersom 20 kr går till dem.






1 kommentar:

  1. Hej

    Grattis till allt, det är så kul med din blogg, keeping me updated, utan att du vet ett skit om oss... konstigt!

    Tänk ett år nu i Britain och du har blivit hundhalsbandsproducent - cool, du är snart helyllebritt, eller? Det är väl bara din kreativa förmåga att hitta parkeringsplatser i rondeller som vittnar om en lite mer anarkistisk ådra (som annars är svår att hitta i det engelska kynnet).

    Nog med skitsnack! Hur ska jag få tag i dig utan att offentliggöra alla mina tankar (dvs. via bloggen). Har provat med din vanliga (gamla) mail, men du tycks inte läsa den!? vilken adress kollar du?

    Hoppas att det var bra på frankrikesemestern? vi har tröttnat på svensk sommar trots att vi beslutade att stanna hemma i sommar. Vi åker till Kalymnos, Grekland på fredag. Det ger mig lite extra livsglädje, annars är det mest hundletande som gör mig lite uppiggad i vanliga fall. Nu är jag inne på blandras. Ringde ikväll på en dvärgschnauzer/ cockerspaniel som verkar helnice. Så är det när man inte kan bestämma sig och egentligen hade velat ha en hel kennel. Vi får väl se...kanske ska jag snart beställa ett hundhalsband.

    Vi mår alla bra, det är ju sommarlov!

    ha det fint
    Helene

    SvaraRadera