söndag 15 augusti 2010



När nu rören i köket har lagats och vi kan börja tvätta igen, så går maskinen dag och natt. Jag har fått hänga tvätt överallt. Inne. Det har regnat ute. Det här kommer ju aldrig att funka i vinter. Och så är det svalt i huset så tvätten torkar inte.

Det finns ingen torktumlare så jag får hänga tvätten där det går. Man har gjort en upphängning i köket. Smart! Då kan man välja doft till kläderna eftersom det också saknas fläkt över spisen. Det här omgången tvätt fick en doft av bacon.

Tur att det inte skulle komma en svensk besiktningsman till det här huset. Det hade förmodligen rekommenderats rivning. För ett och annat har jag lärt mig om besiktningsmän det här året.






Söndagen blev en aktiv dag. Vi lämnade först Leon på The Games Workshop, sedan åkte vi vidare för att kolla in den enklaste golfklubben. Johan och Ina ville spela, men hade inte lämplig klädsel till dom flesta klubbarna. Golfskorna ligger tex i någon låda. För vi har verkligen inte packat upp alla ännu. 











Jag och Oliver tog en fika i Golfpuben. Tillsammans med dom engelska gubbarna som hade spelat golf och nu tog en öl. Golfspel var nog inte främsta anledningen till att dom åkt dit. Smörgåsen godkändes av Oliver. Kaffet godkändes inte av mig. Faktum var att jag inte var helt säker på om det bruna vattnet var kaffe. Men det var ett trevligt ställe.





Dagens tvätt har fått en doft av pannkakor.

7 kommentarer:

  1. Så djävligt har inte ens jag det efter en tvättdag :)
    Nu blev jag sugen på pannkakor...

    SvaraRadera
  2. Lars,

    Skönt att det alltid finns andra som har det värre. Det muntrar upp!

    SvaraRadera
  3. Jag känner verkligen med er. Jag har vissa barndomsminnen av hur det kan vara att ha tvätt överallt.
    Hoppas regnet snart ger med sig, så det går att hänga ut tvätt igen! Här regnar det också; 35 - 40 mm varannan dag ungefär, översvämningar lite varstans - men inte hos oss, ännu så länge.

    SvaraRadera
  4. Min (i o f s något begränsade) erfarenhet av England säger mig att tvättmaskinen främst är ett inredningsattribut och inte ett nyttoföremål. D v s ej tänkt för tvätt utan som dekoration för att skänka en air av gammaldags hemtrevlighet till köket. Tvätt låter man väl en tvätterifirma hämta, hantera och återlämna - torr och välvikt.
    //Lars-Gösta

    SvaraRadera
  5. Lars,
    Tack! Alltid kul att muntra upp någon...

    SvaraRadera
  6. Berit,
    Då får våra barn fina barndomsminnen. Kanske. Nä regnet ger sig inte. Det kommer visserligen uppehåll. Men inte tillräckligt för att torka tvätten ute.

    SvaraRadera
  7. Lars-Gösta,
    Det börjar luta åt tvätterifirman.

    SvaraRadera