torsdag 12 augusti 2010

Mat idag

Frukost;

-Oliver, vad vill du ha för pålägg? Marmite eller Leverpastej? Ost?
-Finns det bara det?
-Marmelad. Apelsinmarmelad och Citronmarmelad?
-Finns det bara det?
-Eh...



Lunch;

Stekt potatis, ägg, paprika och engelsk Corned beef. Kul att prova lite inhemsk mat. Leon sa att det såg ut som kattmat. Olli höll med om att det såg ut och smakade som kattmat!! Ina sa att det smakade som det luktade. Kattmat alltså. Jag hade ris istället för potatis, och det såg exakt ut som det vi brukade ge hundvalparna när dom skulle få fast föda! Så nu finns ett nästan orört packet corned beef om det är någon som vill ha.

4 kommentarer:

  1. Melanie,

    Corned beef dog ut med Ark De enda som någonsin har tjänat mig Corned
    Nötkött var mina farföräldrar - och 75% av dem är döda (kanske på grund av
    Corned Beef)

    Jag håller med Leon, ser det ut som kattmat. Stackars katter.

    Jag besökte en gång Sverige och märkte att ni alla tror att något smakar bättre med
    Dill stänkte om det. Kanske det är så framåt med Corned Beef ;-)

    Jonathan (Johans kollega)

    SvaraRadera
  2. Jonathan,

    Mycket nytt att lära i ett nytt land. Det är sådant man som invandrare inte känner till! Men jag tror inte ens dill kommer att få baren att ändra sig.

    SvaraRadera
  3. Mycket trevligt att läsa din blogg - Melanie - och följa hur det går för er i Guilford. En plats där jag för övrigt tror att Ericsson hade (har?) någon typ av telekomverksamhet en gång i tiden. Vi önskar dig och hela familjen fortsatt lycka till!

    SvaraRadera
  4. Per,

    Tack! Det ska nog gå bra det här... Jo, Ericsson ligger här i Guildford. Grannen jobbar där.

    SvaraRadera