söndag 11 juli 2010

Vi försöker smälta in

Jag försöker att se ut som jag vet vad jag ska ha i Sainsburys (mataffären). Men efter att ha tagit en kundvagn inser jag att det kommer att krävas en hel del läsning på förpackningarna om vad dom faktiskt innehåller. 95% av varorna är färdiga rätter, färdiga sallader, färdiga tårtor mm. Så den första uppgiften blir att försöka hitta råvarorna. Det kan ta tid. Men det är spännande med allt som är annorlunda så vi testar lite olika. Jag går faktiskt och tittar lite i de andra kundernas vagnar och gör lite som dom. Men vi kommer inte kunna fortsätta med dom här matvanorna. Jag har redan gått upp 14 kilo och fått magkatarr sedan vi kom hit i förrgår. Även dagens lunchtoast på stan saknade helt grönsaker. Det passar barnen fint. För säger dom på kaffeét att toasten innehåller ost och skinka så innehåller den ost och skinka och INGET annat.



Vi har också köpt flicksandaler till Ina. De är rosa med diamanter. För här ser flickor ut som flickor. Långt hår och alltid uppsatt. Pojkar ser ut som pojkar. Short back and sides. Det blir en stor förändring för oss alla. Mer för vissa än för andra. Jag till och med kollar på fotbollen! Men när Johan köpte ett par kostymer föreslår butiksbiträdet ett par snygga skjortor till. Jag vägrade den rosa sjortan. Och den lila. Han kommer att få gå utan. Det kommer att bli udda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar