fredag 16 juli 2010

Lite olika tankar

Jag funderar lite på hur lång tid det kan tänkas ta att packa upp alla lådorna. Och så funderar jag lite på om man kanske bara skulle ta och kasta varannan låda. Utan att titta i den. Vi har ju klarat oss rätt bra utan sakerna hittills. Man skulle också kunna tänka sig bjuda in 87 vänner som alla packade upp var sin låda. Så många vänner har vi visst inte i Guildford, och inte i Sverige heller för den delen. Inte sådana vänner som hjäper till att packa upp lådor med mysko innehåll på sin fria helg.



När jag stod på Ikea för att beställa släp för ett par veckor sedan så tittade jag mot avdelningen där man skulle lämna och byta varor som blivit fel. Lustigt att folk kunde köpa så fel. Det har jag aldrig gjort. Förrän nu. Inget jättemisstag men dom höga stolarna som skulle passa till frukostbänken i köket var inte rätt stol. Men den var vit och hög. Så det gjorde inte så mycket. Men den var lite högre än den stol vi skulle ha haft och därför får dom vars lår inte är tjockare än fem cm sitta där.

Jag vet att det inte är en nyhet att det finns många skyltar i det här landet. Men det är allt lite lustigt hur det finns så otroligt många skyltar som talar om en massa saker, men att det då inte finns en skylt som säger att man bör sakta ner i rondellen som kommer på 80-vägen. Eller är tanken att man ska hålla 80 km/tim genom rondellen? Bäst av allt är när skylten som visar platsen man ska till står inne på vägen som man skulle svängt in på. Lite för sent alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar