fredag 23 juli 2010

Skolshopping...

Ina: vi var i afären  i  flera  timar  för  att  bara  köpa  skoluniformer!

Melanie: Jepp. Så upplevdes det även för mig. Och då skaffade vi ändå bara grå byxor till tre barn. Oliver blev kissnödig två gånger i samma affär - Marks & Spencer.  Jag får gå tillbaka och komplettera vid ett senare tillfälle. Idag har vi fått veta vilka skolor barnen ska gå på. Det blev Merrow CofE för Oliver, så det blev lite kyrkligt ändå, och Bushy Hill till Leon och Ina. Det blir nära och bra. Fem minuter härifrån. Med bil. Och fem min från varandra. Jag ska försöka räkna ut om man kan gå. Det kan behövas om barnen ska äta fish and chips i skolan. Jag får kanske titta lite på matsedeln för att se vad som serveras. Så att det inte är ett fall för Jamie Oliver!

2 kommentarer:

  1. Är skoluniform optional? Kollade bilderna från skolan och bara på en del av dem har barnen skoluniform. Tyckte mig se att både pojkar och flickor har vit skjorta och slips på en del av bilderna. Då ingår väl kurs i slipsknytning antar jag. I Sverige hör väl slipsknytning knappt längre till den gängse kunskapen.

    SvaraRadera
  2. Alla barn har skoluniform. Vit sjorta/blus, slips, grön kofta /tröja och grå byxor. Det kanske kan vara vissa temadagar som finns på bild. Då hade de inte uniform. Hoppas vi får en lektion i slipsnytning!

    SvaraRadera