torsdag 22 juli 2010

Omklädningsrum

Idag struntade vi i uppackning av lådor. Det blev det simning. Det bestämde vi igår. Jolly exhausting! Jag räknade ut att jag skulle gå till damernas omklädningsrum med Ina, och Oliver. Men Leon måste ju vara för stor för det. Så han skulle få gå in själv. Kanske svårt när man är på ett nytt ställe och inte riktigt behärskar språket? Så jag frågar i kassan hur det ser ut så att jag kan förklara för honom. -Oh that´s no problem! We have mixed changing rooms. Va!? Jag trodde man var lite pryda i det här landet. Va? Ska män och kvinnor byta om och duscha på samma ställe? Män, kvinnor och barn huller om buller. Det vet jag inte om jag vill. Men nu var vi där, och barnen var entusiastiska. Bara att bita ihop och bli brittisk.
Det löste sig. Man duschar verkligen inte tillsammans utan kläder. Man duschar med badkläder på! Hmm. Alla byter om i individuella bås med lås. Så inte ens kvinnorna visar sig för varandra. Brittiskt. Då hade jag inte helt fel alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar