söndag 21 november 2010

Nu öppnar vi för ny säsong.

I nästa vecka kommer min pappa och hälsar på, och i december kommer Lars. Så nu drar vi fram lakan och gin igen. Ja, ginet har vi väl aldrig plockat undan. Det får bara ett litet uppsving när gäster kommer. Och går. Jag är nog helt förberedd för ett Bed & Breakfast. Det skulle verkligen vara jätteroligt. Ska bara hitta ett hus som passar för verksamheten. Och en liten get vill jag ha. Så ett hus med annex och getstall i Surrey Hills. Jag vill ha en get så att jag kan göra ost och för att dom verkar trevliga. Jag skulle nog inte ha något emot att äta getost på nybakat bröd varje dag. Nu när jag lärt mig baka och allt.




Idag har vi varit på vår sunday walk. Det heter så för att det råkade vara söndag, inte för att vi promt går varje söndag. Hittade i veckan ett nytt promenadstråk. Så det provade vi idag. Tillsammans med alla andra som också promenerade. 

-Good morning, good morning! Ett väldans hälsande hit och dit på promenaden. Det gäller att man känner sig på humör för att nicka, le och säga morning, morning.














3 kommentarer:

  1. Oh, jag har alltid önskat mig en get. En svart get med getiga ögon....som kan klippa vårt gräs och gödsla detsamma. Och tillhandahålla tomtvaktning, gosetid och mjölk till ost. Men jag tror inte grannarna i fågelsta skulle bli så glada. De skulle nog inte bli förvånade....men inte heller så glada :-)
    Man kanske skulle flytta till England. Lämpliga omgivningar för getter.....dock inte lämpligt för ekonomin tror jag bestämt.
    // Linda

    SvaraRadera
  2. Linda, Men tror du verkligen en get stör grannarna? Inte kan den väl störa mer än en unge? Dety hade inte jag trott. Nu hyr vi ju här, så jag tror inte det skulle gå för den sakens skull. Men annars!

    SvaraRadera
  3. Lukten???
    Eller att den äter upp grannarnas tvätt?
    Jag vet faktiskt inte hur hårda miljö- och hälsoskydd är i Sverige ang sanitär olägenhet i villaområde..... men det hade varit lite kul med en get :-)
    / Linda

    SvaraRadera