lördag 20 november 2010

Jultillställning

Så var jultillställningen avklarad. Innan jag skriver N Å G O T så måste jag ta ett bad och samla kraft....


20 minuter senare... Bad avklarat. Det behövs inte lång stund i badet för att få mer energi. Bara det är tillräckligt varmt. Och det var det. Jag är ändå sladdrig i armarna. Jag har sålt Raffle tickets i trettio minuter. Det måste vara det som gjort sladdret. En pund per lott. Man kunde vinna tillbaks det man skänkt. Utmärkt. Så jag köpte själv tre lotter, väntade till det bittra slutet och vann inte.

Däremot vann jag nog kakbaket. Det var ju i och för sig inget lotteri, men själva tillställningen var mellan klockan 10-12, och min kaka såldes för fem pund innan tioslaget. Snacka om att vinna hemmafrubaket! Men jag måste nog säga att vi svenskar har lite att lära om insamlingar. Engelsmännen är mästare på att tigga och samla in pengar. Man förstår att det ligger många års erfarenhet bakom en sådan här tillställning. Och många pennies och pund blev det nog i slutändan som bland annat går till nytt skolmaterial.




Här stod jag och sålde biljetter med min nya kompis Henriette (till höger) från Danmark. Det är med henne jag åker ut på utflykt och går vilse i engelska landsbygden. Men hittills har vi hittat tillbaka. Det är väl bara en tidsfråga innan vi blir efterlysta som borttappade.








Magic Reindeer Food är havregryn blandat med glitter. Det lägger man till tomtens renar dagen före juldagen. 


Vår rektor säljer kaffe, te och "kaka"




Olivers fröken hjälpte tomten.


Jag tycker väl att det känns lite tidigt för juligheter, men det är kanske bara jag...?













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar