lördag 27 november 2010

National Art Gallery

Jag har fortfarande huvudvärk från torsdagens utflykt till London med tre klasser som skulle till National Art Gallery. Jag erbjöd mig att följa med för att hjälpa till. Mest för att jag tyckte att det var för osäkert att släppa iväg mitt lilla barn till LONDON! Jag har inte vant mig vid att det är den nya sta'n. Barnen skulle in till sta'n för att titta på några tavlor.

Vi åkte buss från skolan. Jag blev tilldelad sju barn som jag hade ansvar för och det var nog det som gav den stora huvudvärken. Inte för att det var besvärliga ungar, utan för att dom faktiskt var sju också på hemresan. Och jag var lättad att det hela var över. Så tre klasser med sju-åttaåringar i London, förbi Trafalgar Square och vidare över till Muséet.

Det känns fortfarande overkligt att bo så nära London och ha så mycket spännande att åka och titta på. Även om jag varit där väldigt många gånger innan vi flyttade hit, så tycker jag att det är exotiskt med dom röda bussarna och att vi kör förbi Big Ben och The London Eye.



3 kommentarer:

  1. Coolt!
    Hur var tavlorna då? Som ni tittade på. Är det som man ser på TV, stora rum som ekar med små stackars tavlor, och så står man och ooohar och aahhhar framför dem??
    Jag hade gärna åkt röda bussar genom London. Mellan butikerna :-)

    SvaraRadera
  2. Anonym! Vem är du? Hur som helst så ooohade jag! Jag måste åka tillbaka och gå i lugn och ro. Utan 80 st sju-åttaåringar.

    SvaraRadera
  3. Ojdå ..... Det är ju bara jag, Fågelsta-Linda ;-) Glömde skriva namnet. Jag återkommer säkert igen som anonym....minnet är bra men kort!

    // Linda

    SvaraRadera