torsdag 18 november 2010

Kladdkaka

Så det blev till slut en vanlig kladdkaka. Ja, kanske lite piffigare än vanligt. Julkladdkaka. Risken med att göra en kladdkaka är att den kanske uppfattas som lite döbakad. Vilket den ju är. God och döbakad. Kanske borde jag förklara på en liten lapp? Eller inte. Nu orkar jag inte mer. Vi gjorde en provkaka för att testa ugnen. Och det visade sig vara perfekt med pizzabulletemperaturen. Vad nu det är?! 

Med den här nya ugnen känner jag större frihet. Jag är inte begränsad till gradantal. Eftersom det inte finns några. Det är bara mer eller mindre gas, och så justerar man as you go.

Så i morgon är det kaka till Leon och Inas skola, men det orkar jag inte. Kaka, en flaska vin och Mufti till Olivers skola. Sedan ska kakor säljas på Christmas fair på lördag 10-12 och vinet ska väl också dit. Annars är det kanske till dom slutkörda mammorna som vinet borde gå. Undra om det inte är så att jag har en flaska glögg från förra julen. Kan man skänka en sådan?











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar