måndag 21 mars 2011

Skolresa för 5D


Ben och Leon har valt varandra som kompis att dela stuga med.

Nu har dom väntat färdigt. Det gick långsamt på slutet. Men idag var det äntligen dax att ta med den superstora väskan. Om någon saknar något så har Leon att dela med sig i sin väska. Eller så är det så att han har packat rätt, och då undrar jag hur en del ska klara sig. Det var inte alla som tagit den stora väskan till femdagarsturen. Dom ska ha fyra aktiviteter om dagen. Inomhus, och utomhus. Buffé när det är matdax, och sex barn i varje stuga. Det kommer nog vara trötta barn vi får tillbaka.


Leon åker med Mrs E. Så hämtar jag honom på fredag.



Jag kommer tänka på Leon varje dag och hela tiden. Får nog försöka hitta på något för att tänka på något annat. Hur ska det gå när dom flyttar hemifrån? Tur att vi bor i landet där barnen flyttar vid 35 års ålder. Undrans om vi vill det...?

4 kommentarer:

  1. De är i Hindhead som ligger några mil söder om Guildford. Vi får rapporter av läraren två gånger om dagen i bästa nyhetsrapportstil :-)

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli ett minne för livet för Leon!
    Ungefär som när jag var på skolresa till Östergötland med min klass då jag gick i sexan. Mängder av utflykter och upplevelser, sova på vandrarhem och vara tillsammans med kompisarna hela tiden!

    SvaraRadera
  3. Vår Malin var på skolresa ungefär samtidigt :) . De var i Spanien (hon är lite äldre). Det är så kul för barnen att åka iväg tillsammans, oavsett hur långt. Spännande och så växer de lite varje gång.

    SvaraRadera