torsdag 10 mars 2011

Det kostar

Det är meningslöst att gå in i ett memoryspel och hoppas vinna mot en femåring.




Leon och Ina berättar att man ska lämna shu i pant mot en penna i skolan. Det fattade Leon överhuvutaget inte vad det var för något. Tills han såg bordet med skor. En penna - en shoe. En penna och ett suddi - två shoes. Osv. Vet inte hur långt de går... Men det är ett effektiv sätt att få tillbaka saker som lånas ut.

Imorgon har Leon och Inas skola Red Nose Day. Då går barnen i röd mufti. Det kostar ett pund. Två pund imorgon alltså. Nästa vecka har dom international week. Då vill de gärna ha ett pund om dagen per barn. Tio pund alltså. Det är valfritt. Veckan efter åker Leon fem dagar till PGL på skolresa. För den betalar vi 239 pund. Ina åker på måndagen samma vecka med skolan till Wisley garden. Det kostar också nåt. Orkar inte tänka ut vad. Man kan konstatera att det behövs många pengar. Samtidigt blir skolan väldigt rolig.

På skolan har man kunnat köpa röda skumgumminäsor. Igår kom Ina hem och sa att dom hade runnit ut (They had run out) :)

1 kommentar:

  1. Vad bra det där med skorna!!! Det tror jag att jag ska inför mot min egen familj! Tycker det försvinner saker här hela tiden...
    Nej, vi har inga planer på att flytta hem än :) . Jag skrev det till dig på min blogg också, men kanske ser du det inte där. Det känns som om vi precis kom hit, jag skrev det mest som en reflektion utifrån det där diagrammet.
    Hur har du det sista veckan i mars? Ska vi se om vi kan få till en träff där? Har du en mailadress jag kan skriva till? Ingrid

    SvaraRadera