fredag 25 mars 2011

Leon tillbaka

Nu är volymen på max igen. Leon är tillbaks. Nu är allt som det ska. Lite hemlängtan hade han haft, och hade jag kommit dit på tredje dagen så hade han velat åka hem. Men det hade varit kul också. Riktigt roliga och utmanande aktiviteter. Jag tror Leons lärare kunde klarat sig utan vissa utmaningar.

Varje dag fick vi en lägesrapport från läraren. Enormt underhållande! Han gav rapport för båda femteklasserna. Andra dagen hade en grupp barn väckt honom klockan 05.00. Då hade dom blivit tillbakaskickade till en mer lämplig tid. Det blev 05.30...! Det var Leon som vaknat först. Ganska snart därefter vaknade hans fem kamrater i rummet och de gick upp för att börja dagen. Lägesrapporten varade ca en minut så det här blev lite av en huvudnyhet...

Nästa meddelande handlade bla om dagens citat sagt i ledet:
- Why are you walking so slowly?
- Because I accidentally tied my shoe laces together. (Även det inlägget var Leon skyldig till)

Idag kan man alltså vinna högsta lotterivinsten. 117 000 000 pund ligger i potten. Vi hade klockan 19.00 inte köpt någon lott, så när Johan kom in genom dörren från jobbet gick han till datorn för att köpa en. Det gick inte eftersom förmodligen någon mer än vi tänkte göra ett sistaminutenköp. Han fick helt enkelt hoppa in i bilen och åka till bensinmacken.

Vi börjar planera för vinst. Olli övar poser samt segerdans för tidningen som kommer för att ta bilder. På listan över saker vi köper är: en flygplats, en helikopter, en iPhone (Ina och Leon), slott (Ina) och en liten svävare som man kunde leka med (Leon). Fler önskningar finns på listan. Jag skulle köpa ett hus där barnen kan öppna dörren och vandra iväg. Och så skulle jag köpa två lamm. Leon frågade om han skulle få klappa dem. Det skulle han få.

2 kommentarer:

  1. Å vad jag skrattar!! Ena stunden får inte barnen flytta hemifrån förrän de är 35 och här räcker det med en fungerande dörr för att du skulle låta dem gå ;) .
    Malins lärare skrev också dagbok över mailen till oss under deras resa. Jag tror inte lärarna sov ÖVER HUVUD TAGET. Stackars människor! Det är lättare att åka med yngre barn, tror jag...

    SvaraRadera