torsdag 24 mars 2011

Med solsken i blick

Idag gick vi till skolan igen. Det är varmt nu. Men inte så varmt så att man i vår familj får ha sommarklänning på sig. Inte ens Johan. Men det är vår familj det. Vi ska alltid vara lite anorlunda. Ina får ha kjol och strumpbyxor. Så långt kan jag ändå sträcka mig.


Mellanmål på studsmattan. Här är jag helst. Det här gör jag helst. Är hemma och gör ingenting. Förutom äter pizza på studsmattan.



Pizzan var igår. Idag är det nån form av stek till kvällsmat. 

Jag börjar vänja mig. Ugnen har jag vant mig vid sedan länge. Det där med gradantal är verkligen överskattat. Har man inga markeringar på ugnen så får man gissa. Man sätter ugnen på varmt eller jättevarmt och beroende på vad det är som går in, så är det inne en lång eller kort stund. Jag tittar inte på klockan. Nu har jag en stek i ugnen. Den ser färdig ut så då gissar jag att den är klar och ska tas ut.


Idag var det sjutton grader och varmare i solen. Vi bestämde att det var hög tid för sådd. Jordgubbsplantor i större krukor, bönor och tomat skulle sås. Barn och jord är en fin kombination!








Förresten är tjuven fast. Inte för att dom tjuvade något från vårt hem, utan bara demolerade delar av utsidan. Grannens hem gick det ju sämre för. Men det var i september vi hade inbrottsförsöket. Idag fick vi brev från polisen som förklarade att tjuven nu var fast och fängslad till 2012. Jag gissar att det inte bara var för försöket på vårt hus. Vi fick till och med för och efternamn på personen. Svensk som jag är väljer jag att inte lägga ut det här. Men frestad.

Det var fler som gillade att göra näst intill ingenting. 





2 kommentarer:

  1. Ser helt underbart ut! Väldigt avundsjuk! Skönt att de fick tag i boven. Fick ni hela domen? Hade varit kul att veta mer! Här börjar också bli varmare, men blåsigt som fan så den värme man får blåser snabbt bort...

    Ha det gott och hälsa familjen!

    /LJ

    SvaraRadera
  2. Vad skönt ni ser ut att ha det!! Så duktiga ni är, jag vill också plantera lite med barnen... måste ta tag i det. Vi satte upp studsmattan i trädgården igår. Rättare sagt Malin och Johan gjorde det nästan själva, vi var väldigt imponerade.
    OTROLIGT att ni fick namn på förövaren, väldigt LÅNGT från Svensk standard!

    SvaraRadera