måndag 10 januari 2011

Husmorstips 2, eventuellt 3.

Nu kommer det ena husmorstipset efter det andra.

När man hackat chilli ska man tvätta händerna efter. Annars gör det enormt och obeskrivligt ont om man skulle klia sig på näsan. Tänk att jag efter 38 och ett halvt år aldrig provat det. Förrän nu idag. Chillisvid i näsan!




Nästa tips är, att om man har av misstag rört sin näsa efter att ha hackat chilli och glömt tvätta händerna, ta då Xylocainsalva. Jag kan meddela att en bit papper med kallt vatten uppstucken i näsan inte varar mer än de första tre minuterna. Så man ska nog ta salvan direkt. Det kom jag inte på förrän det gått en hel del mer än tre minuter.

Ändå har jag nu en halvsidesförlamning i höger ansiktshalva. Hoppas jag inte träffar någon i det närmaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar