torsdag 6 januari 2011

Första dagen efter jullovet.

Regnet öste ner. Idag har jag först lämnat barnen på skolan. Tre barn. Tre gympapåsar. Tre lunchväskor. Två vanliga skolväskor (eftersom vi inte hittat Olivers väska) som innhåller skor att ha inne i skolan. Gummistövelväder idag. Och så en hund. Efter en minut på väg mot skolan även en fylld hundbajspåse. Där har den lilla pudeln en fördel. Hans enda. Regnet öste ner.

Hunden fick komma med på lämningen eftersom jag skulle raka vägen till veterinären och fixa hennes tänder. Det tar hela dagen eftersom hon måste sövas. Så iväg och lämna hunden. Inte hos den närmaste veterinären, utan en jag blivit rekommenderad tjugofem minuters körning härifrån.

Det är bara jag som kommer till veterinärkliniken med en urladdad mobiltelefon, sladd för laddning och adapter eftersom jag har en svensk laddare. Inte kan jag mitt mobilnummer utantill heller. Så medan jag står vid disken och ska tala om alla uppgifter så sticker jag adaptern i väggen och påbörjar laddning. En vänlig patients husse har erbjudit mig att ringa hans mobil så att vi kan se vilket nummer jag har. Under tiden står en sköterska bakom disken och förstår ingenting. Svettigt.

Olivers väska har hängt i skolan och vilat upp sig på jullovet.


2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig morgon, verkligen!! :) Lite taskigt mot Felix eg, men det man inte vet har man inte ont av...
    Tja, du livade nog upp veterinärkliniken där samt gav engelsmännen i lokalen nåt att berätta för nära och kära den dagen, haha, de där svenskarna alltså... ;)

    SvaraRadera
  2. Nämen Felix är gullig och barnen saknar honom. Men skälla kan han. Och smita kan han. Men nu är jag trött. Så jag går och lägger mig...

    SvaraRadera