måndag 27 december 2010

Praliner och Swamp monsters



Idag går jag i pyjamas och städar samtidigt som jag lagar bokhyllor, röjer förpackningar från julklappar, lagar mat, städar barnens rum, hjälper barnen att sy egna pyjamasar, klär av granen och äter praliner som jag sköljer ner med kaffe. Ingen dålig dag. Men jag hade klarat mig fint med bara kaffe och chokladpraliner.

Ibland har jag funderat på varför vårt hem inte har en ordnad och stilren slottsliknande inredning som jag nyligen beundrat på någon annans blogg. Svaret är väl för att jag föreslår att urtidsdjurens tank kan stå på byrån i vårt sovrum eftersom det är varmast där. Och med den hållningen så är jag redan på fel spår.

Så nu är behållaren som stod i köket och fylldes med vatten häromdan men inte nådde rätt temperatur flyttad. Easy peasy. Till vårt sovrum. Där är det varmare. Kanske beror det på heltäckningsmattorna.

Vad mysigt det ska bli!


Nu har vi lagt i äggen som inte ens är 0.5 mm. Dom ska kläckas om ca 12 timmar, och då tar jag en bild och lägger ut. Hoppas nu för allt i världen att dom kläcks efter allt vi gått igenom med specialvatten som fick inhandlas juldagen, eftersom urtidsdjur inte är förtjusta i klorvatten.


1 kommentar:

  1. Klär ni redan av granen? Det är ju en tid kvar till 20-dag Knut.

    Betr urtidsdjur: De heter väl inte cryptosporidium? Akta i så fall att de inte rymmer. I Östersund har tusentals människor blivit förgiftade av parasiter i dricksvattnet - förmodligen av urtidsursprung. Se http://www.ostersund.se/nyheterprojektstartsida/nyheterstartsida/nyhetsarkiv/nyhetsarkiv2010/parasitfunnenivattnet.5.7f28657312becb03a0b800013354.html
    //Lars-Gösta

    SvaraRadera