onsdag 15 december 2010

Christmas kort



Ett för oss nytt fenomen har uppstått. Alla barnen skriver julkort till varandra i klassen. Vi har tre barn. Alltså 3 X 28 = 84. Åttiofyra julkort. Plus kort till fröken och assistenten. 6 kort till då. Man skulle helt klart ha börjat tidigare på terminen. Inte förstod jag varför föräldrar lämnade in buntar med kort. Kanske var det ovanligt många barn som fyllde år i december och skulle ha kalas? 




Så nu gör vi vad vi kan för att komma ikapp.  





Det blir faktiskt inte 90 kort. Ina skriver till dom hon helst vill önska god jul till. Bara några få. Hon skriver i n t e till alla utom två! Men jag är inte alls säker på det här. Det kan vara att jag köper några så att alla får. Det här med att dela ut kort i klassen känns högst obehagligt. Jag tänker på dom som inte får ett kort. Medan andra får massor. Jag får direktkoppling till sjuttiotalets gymnastiklektion. Det är inte kul att vara den som blir vald på slutet till fotbollslaget. Och det är lika olustigt att inte få ett julkort. 

Så. Då bestämdes det. Jag handlar fler kort.

   


Leon skriver konsekvent noll kort. Det är väl också ok. Om man inte ska satsa på att var lite social. Fast det kan man nog göra på andra sätt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar