torsdag 28 april 2011

Armar, smörgåsar och träning

Dagens roliga:

Sången från "Nu ska vi sjunga!"

"Vid en väg på en sten satt en liten flicka. Bara fötter, bara ben, mager som en sticka."

-Va! Hade hon inga armar? Frågade Leon.




Jag kunde inte tro mina ögon när jag i morse såg mig själv skära bort kanterna på smörgåsarna. Jag måste ha tyckt att det var tillräckligt udda att skicka med fullkornsbröd till barnens streetparty dom skulle ha i skolan. Alla skulle ta med något att dela med andra.

Om det är någon som undrar hur det gick med träningen som påbörjades i januari så kan jag meddela att den fortfarande är igång trots uppehåll pga skada. Skadan innebar att nån mjukvara i höftområdet klämdes i själva höften. Smärtsamt. Det beror tydligen på att jag är överrörlig. Muskler runt höfter måste införskaffas. Dit har jag inte kommit ännu. Så vitt jag vet. Men i gymmet är jag tillbaka.

Nu är det bara att ladda inför bröllopet. Inte vårt. Deras. Will & Kate som vi kallar dem. Stor dag imorgon!


Felix! Did you chew this hole in the woolen rug while I was upstairs?


Well, I think you did! Are you sorry about it?


I shouldn't think so...


1 kommentar:

  1. Hur har jag kunnat missa den sången??! Vi sjöng ju jämt i den när jag var liten. Leon verkar vara en kul kille :) .

    SvaraRadera