lördag 9 oktober 2010

Lördag morgon (gäller även söndag)

Jag vill ha det härligt på lördagmorgonen. Komma ner i det rena, undanplockade köket och antingen börja frukost själv till så att vi kan äta tillsammans, eller att någon, kanske Johan hade gjort frukost. Ja, någon annan hade väl kanske varit olämpligt om man inte menar barnen då. Och så skiner solen in genom föntret och allt är fint.

Istället vaknar jag och går ner till ett kallt och stökigt kök. Disk från igår. Köket skiljer sig för den delen inte från resten av huset vad gäller röran. Barnen är vakna sedan länge och springer omkring och leker roliga lekar. För det får dom tio poäng! Jag vet inte när det är en bra eller lämplig tid att äta frukost på, men kanske någon gång mellan nio och tio? Nu är klockan fem över tio och jag har micrat kaffe från i går och gjort mig två sorgliga smörgåsar och satt mig framför datorn. Det är inte fint och härligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar