lördag 22 januari 2011

Ibland låtsas jag

Ibland (läs ofta) öppnar jag kylskåpet, hittar några halvtråkiga morötter och tänker att jag hade blivit jätteglad för dem om jag varit med i Expedition Robinson.

Ibland (ofta det också faktiskt) när jag går och lägger mig på kvällen och det är så där kallt så att man fryser och skakar, så brukar jag dra täcket över huvudet och låtsas att jag bor i en igloo. När jag tinat brukar jag vara glad att jag inte bor i en igloo...

Imorse när Southern Gas kom klockan nio för att laga hålet i vägen - det hål som är mitt i vår uppfart - så hade jag inga bra tankar. Vi var bara instängda. Dom lade asfalt, satte upp staket och körde iväg. Hur skulle vi komma ut om vi hade staketbitar tvärs över hela infarten? Roligt ord på engelska. Infart, outfart.

Kanske kunde dom ha meddelat att dom skulle stänga av och bomma igen vår infart/utfart?

Senare på kvällen när vi lyckades komma ut åkte vi till restaurang Coal.
Där gick det fort att få mat. Ett toppenställe idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar