fredag 14 januari 2011

Gym

Nu är det nära. Snart kommer jag iväg till ett gym. Första steget är bra träningskläder. Utan dem kommer man ingenstans. Så det har jag skaffat. Eller bra vet jag inte. Svarta byxor och t-shirt. Men det är inte för stora baggy joggingbyxor i alla fall.  Faktum är att jag tror redan jag gått ner ett kilo.

Jag har en dejt på gymmet med någon som ska försöka övertyga mig att köpa ett årskort. Det är om en halv timme. Då hinner jag dricka en kopp kaffe till...

Det är nog bara säga som det är. Jag vill inte träna, men inser att jag måste bruka någon form av motion om jag ska hålla ihop när jag är åttio år. Jag tycker det är ok att gå en snabb promenad med hunden. Men det vet jag också att det inte räcker om det ska regna så mycket som det gör här. Då vill varken jag eller  Greyhounden gå ut. Vi har enormt många likheter hon och jag. Det är nog därför vi kommer så bra överens.

Jag har alltså en startvikt. Den håller jag för mig själv. Får se om det kan göra nytta med motion. Jag meddelar om det blir någon viktnedgång.

1 kommentar:

  1. Tyvärr - träning a la Nautilus minskar inte vikten. Det ger mer muskler och de lär väga minst lika mycket som det fett de ersätter. Så kontentan blir status quo = d v s samma vikt. Men man får å andra sidan en härlig träningsvärk att behandla med väldoftande Tiger Balsam.

    SvaraRadera