söndag 21 september 2014

Play date

Jag kommer nog aldrig riktigt lära mig, eller om det är förstå jag menar, där här med play dates. I England bestämmer sällan barnen själva när dom ska leka, utan det är oftast föräldrar som organiserar. Mina barn är som jag - impulsiva. Eller som barn är mest. Jag för min del säger mest ja när det går. Även när jag åkt till skolan för att hämta, och sedan får åka hem utan flertalet. Ok, det händer kanske inte jätteofta, för impulsivt blir det mest med dom skandinaviska vännerna.Vi har valt att bo en bit ifrån skolan, och cykla är tyvärr inte ett alternativ, så jag kör.

Men så är det det där med att man ska hålla ordning på vem som varit vart, för man ska turas om hos vem man ska vara. Där har jag lite att jobba på fortfarande. För mig får dom gärna vara hos oss tre gånger i rad! Men kompisarnas mammor säger att nu är det deras tur. Jag tror jag är oartig som inte turas om... eller jag vet inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar