söndag 14 november 2010

Sunday roast och regn

Förmiddagen orkar jag knappt tänka på, så det gör jag inte. Hets, hets fram till Oliver skulle på bowlingkalas vid lunch, och Leon skulle göra färdigt sitt Tudor skolprojekt under tiden.

På eftermiddagen åkte vi till Pub och restaurang Percy Arms i Chilworth. Det är Johans födelsedag på tisdag så vi gick ut och åt idag eftersom vi inte kommer hinna med något restaurangbesök mitt i veckan. Och till restaurang måste man! Genom en lång fåra i marken som en jätte dragit med en spade genom The Surrey Hills åkte vi. Smalt. Där vill man inte få motorstopp eller möte. Särskilt inte när regnet öser ner och vägen/fåran håller på att spolas bort. Men vi fick möte. Då får man backa i uppförsbacke på en slingrig väg. Genom geggamojja. Regn och söndageftermiddag. Men inget motorstopp.

Hos Percy är det trevligt. Så dit går vi gärna. Kräsnaste familjen. Inte så mycket de andra som jag. Jag måste vara en hopplös restauranggäst. Men man får sunday roast och det smakar bra. Ja, inte grönsakerna då, men med det har jag överseende. Lustigt. Inte likt mig. Idag var morotsslantarna inte bara överkokta utan även överkokta och hårda. Konstig kombination. Men det andra smakade bra. Renen t. ex. Kanske en av tomtens.

1 kommentar:

  1. Fick ni ren till sunday roast? Det måste vara exotism på högsta nivå!

    SvaraRadera