onsdag 27 november 2013

Skola



Ibland kan det vara bra att ha en syster som gärna hjälper till med matteläxan.

'Now all you have to do is.... ' 




Lunchlåda varje, varje dag. Vi pausar från lunchlådor ett tag nu från och med nästa vecka. Ina har hittat en flicka som har liknande innehåll i sin låda. Hon kommer från Tyskland. 
På lunchrasterna byter barnen mat med varandra, fast det får dom inte. Roligt tycker jag. Roligt att byta till något man tycker verkar godare. Ett tag hade Ina så lite som andra ville ha att jag tyckte synd om henne. Så då fick hon lite bytmat. 


Liten slipsknytarskola:














3 kommentarer:

  1. Jättefina bilder. Imponerande att Oliver själv kan knyta slipsen. Det kunde inte jag i hans ålder. Men vi behövde å andra sidan inte heller ha slips i skolan. När det skulle knytas slips stod pappa bakom mig framför en spegel och knöt min slips. Då såg jag hur man skulle göra. Men själv knöt jag nog först bortåt tidiga tonåren.

    SvaraRadera
  2. Det slog mig dessutom: här i Sverige (och kanske även i andra länder) behöver man sällan ha slips numera. Inte ens alltid i representativa sammanhang. Men dresskoden är inte helt strikt, ibland är det slips - ibland inte. Mest inte, verkar det som.

    SvaraRadera
  3. Tack. Det är en väldigt stor vilja att hjälpa. Det är en fin egenskap.

    I det här slipslandet är det bra att kunna knyta slipsen själv. Även vi åtta års ålder :)

    SvaraRadera