lördag 23 november 2013

Förbereder




Idag sken solen och det var kallt. Snart dags att ta in pelargonerna. Fåglarna fick mat och jag gick in igen. Behöll pyjamasen på. Hela dagen faktiskt. Åt fish and chips till lunch och vilade sedan middag. Tur jag hade pyjamasen på!







Jag höll mig ur vägen. Dom flesta har bakat större delen av eftermiddagen. Bak blandat med frisång i mikrofonerna som är kopplade till förstärkare. Jag håller mig ur vägen. Jag vilar. Men äter gärna bakverk när det är färdigt.




Fick i alla fall upp glasskivorna så att vi kan anteckna ännu lite mer. Just nu är det jullunch i skolan som ska komma ihåg att betalas. Bokat bästa puben till julafton har jag redan gjort. Det ser jag fram emot! Julklappar har påbörjats, men ljus ska inhandlas och girlander ska upp.  

Barnen hoppas på snö. För kommer det snö så stänger skolorna. Och det tycker till och med jag är lite mysigt om det inte varar för länge. Men någon liten dag då man är insnöad och dricker varm choklad och på eftermiddagen trotsar snökaoset och ger sig ut med Landrovern i de tre millimetrarna snö. Det står jag ut med. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar