tisdag 14 december 2010

Christmas play



Musikal på Leon och Inas skola. Little Red Riding Hood - Roald Dahls version. Det var jättebra!! Inte en pepparkaka, och inte en lussebulle så långt ögat kan nå. Däremot är jag glad för ersättningen som består av mulled wine och mince pie.

Inga bilder av dom sjungande och dansande barnen eftersom man inte får ta bilder annat än på sina egna barn, och det är ju lite klurigt på en musikal. 

Ina konstaterade att nästa år, när hon kan språket så mycket bättre så kan hon också ha en större roll. Nu var dom båda i kören och var utklädda till woodland animals. En minst lika viktig roll.


Jag får väl öva upp min bakningstalang och försöka mig på en sån här mince pie. Hoppas bara att den kräver kladdkaketemperatur.

Det är väl dax att förbereda julmaten. Kalkon. Tror jag. Har inte helt bestämt mig. Annars kan man alltid svänga in till puben. Där hamnar vi väl ändå på juldagen skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar