onsdag 8 december 2010

Less is more. Or not


Många saker är väldigt lika i Sverige och England. I alla fall om jag jämför med när jag var liten då tex svenska modet låg ett år efter i städerna och två år efter på landet där jag kommer ifrån. Fast jag vete fasen om det ens fanns något mode i skogen där mitt hus låg. 

Men en sak som aldrig blivit den samma är hur vi klär julgranen. Någon stilren julgran med vita ljus och röda kulor har jag aldrig sett här. Och visserligen ser man svenska julgranar pyntade på många olika sätt, men aldrig så galna som de engelska. I år försöker vi oss på en galen engelsk julgran med galet många färger på ljus och kulor. Jag känner mig redan lite snurrig.

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Tror att ni får en superfin gran :) !! Detta är vårt fjärde år utamlands och VARJE år åker vi hem till jul, men ändå har vi haft gran, vilket känns knäppt när man knappt hinner uppleva den, men ändå viktigt. I år hoppar vi det, inte vara här i kombination med gran på heltäckningsmatta, där gick liksom gränsen, ha ha.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det blir det vi får se det... Nämen det är väl klart ni ska ha julgran!Prova på något nytt. Man ska inte vara rädd för det. Se det som en erfarenhet och utmaning! Och skaffa en som inte släpper ALLA barr.

    SvaraRadera