torsdag 5 augusti 2010

Vilar stämbanden



I dag har jag tappat rösten helt. Till siminstruktörens stora glädje. Han kunde tugga så mycket han ville. Han spankulerade på kanten av bassängen och slängde med armarna lite hit och dit. Log. Och tuggade.
Till barnens stora glädje också eftersom dom kan välja att inte höra mina förmanande viskningar, eller så kan dom göra narr av min inte så övertygande stämma. Det som ändå var lite roligt var att dom halva dagen trodde att jag viskade för att det var kul. Eller nåt.

Nu har snälla farmor och farfar tagit med barnen till lekplatsen och jag är hemma för att vila stämbanden. Så det gör jag nu i soffan med en kopp kaffe i min blommiga kopp och en bit Belgisk choklad som jag fick av min snälla granne häromdagen. Provade förresten en bit igår. Mörk choklad med svart te. Jag trodde att det kommit grus i chokladen när jag kände tebladen. Mycket choklad tycker jag om. Men inte choklad med teblad i. Det känns ju helt desperat av tillverkaren. Fanns det verkligen inget annat förslag som kunde gått igenom bland nya smaker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar