onsdag 11 augusti 2010

Hos frisören

I dag var jag impulsiv (till skillnad från alla andra dagar). Jag skulle ta en sväng i affärerna medan Leon spelade i The Games Workshop. Men första affären jag gick in i hade en massa speglar överallt, så jag gick till frisören, Tony & Guy, istället. Det blev frisör-Leon-darling som skulle klippa. Men först skulle jag sitta ner i en av dom mjuka massagestolarna där man tvättar håret, med mitt torra fula hår och diskutera vad jag hade tänkt mig.

Vi kom fram till en fungerande frisyr. Vad jag inte tänkt på innan jag skulle klippa mig var att jag skulle ligga ner i en massage-hårtvätt-stol. Då hissas benen fram. Och har man inte rakat benen fastän att man har tagit på sig knäkorta byxor, så får man ligga där och skämmas. Sen tycker jag att 20 minuter är allt för lång tid att lägga på en hårtvätt oavsett!

2 kommentarer:

  1. Melanie,

    Min favorit butik i Guildford är Jigsaw. Clare kan handla kläder medan jag får sitta i soffan och läsa deras tidningar. Hon kan handla kläder i flera timmar och jag knappt märker den tiden gå. Min bankdirektör är mindre angelägna.

    Jonathan (en kollega till Johan).

    SvaraRadera
  2. Hej Jonathan,
    imponerande bra svenska måste jag säga! Tack för tipset. Jag är inte så intresserad av att köpa kläder, så om du har tips på inredningsbutiker är jag tacksam.

    Kanske borde du bjuda med bankdirektören nästa gång, så att han ser allt fint som kläderna går till?

    Melanie

    SvaraRadera