torsdag 29 juli 2010

Vardag



Även om inte alla lådor är uppackade så börjar det ändå bli lite vardag här. Man vänjer sig att gå lite på sidan för att komma förbi lådorna.

Ina går en simkurs varje dag den här veckan. Ett sätt att klara sig själv utan mig som översätter. Ina klarar det jättebra. Hon lyssnar och tittar. Och enligt simfröken så följer hon intruktionerna jättebra. Men även om det är så, så måste jag säga att till och med jag som sitter bakom glasrutan i kaffeterian och tittar, också förstår vad tränaren menar. Hon är verkligen jättetydlig med instruktionerna. Hon pekar och visar med hela kroppen. Olli och jag väntar under tiden som Ina simmar. Dom engelska barnen äter en liten påse chips och dricker saft. Jag dricker kaffe. Large skinny latte med extra shot. Oliver äter ett äpple och får vatten om han är törstig. Oliver märker skillnaden på honom och de andra. Nåja.


Leon går en nybörjarkurs i The Games Workshop, där han lär sig spela Warhammer 40.000. Han lär sig spela och måla figurer till spelet. Dom två första gångerna följde Johan med. Sedan har Leon gått själv. Så den här veckan har jag först kört Johan till stationen, fast just det gör jag alltid, sedan hem för att äta frukost och sedan ta Leon till spelet och Ina till simmet. Sedan tillbaka till Leon, och då har det varit dax för lunch. Ibland har vi ätit ute. Efter det är jag slut!



Oliver har inga planer på att göra någonting. Inte ens om jag mutar honom med en jättefin flytdyna. Och inget annat heller för den delen. Kanske är det bra. För tillfället nöjer han sig bra med att åka rullskridsko innomhus. Man kan åka från hallen till matrummet, genom kontoret och in i köket, och så tillbaks till hallen.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa om hur det går för er!
    Hälsa Johan så gott!
    /Patrik i Malmö

    SvaraRadera
  2. Oj, bråda dagar!
    Kul att det går så bra och att det finns så mycket att göra på ön. Jag får nog se till att åka över till er så fort som möjligt och hälsa på.
    Ha det gött!

    SvaraRadera