söndag 18 juli 2010

Vilken sorts englandssvensk ska jag bli?

Får se vilken typ av englandssvensk jag ska bli. Jag funderade på om jag skulle ha en jack russell för att man har det här. Och för att det är en jätterolig hund. Eller en riktigt Sandylands labrador. Jag tror inte jag blir angelägen om att hitta andra svenskar och fira midsommar. Det gör jag gärna i Sverige. Nu vill jag ha blommigt porslin, äta scones in the afternoon, gå en promenad på The Downs och köra som en idiot på vägarna. Men stryker några skjortor gör jag inte.

Jag har en rätt god grund. Jag har ju som liten spenderat mycket tid med min mormor som bor England. Och nu bor jag i ett förmodligen dragigt hus, med en doft av malmedel och med heltäckningsmatta. Att det är dragigt märks inte så mycket nu, men glipan vid ytterdörren är så stor att hundvalparna kommer att kunna gå ut och in själva. Ingen heltäckningsmatta i badrummet dock. När jag tänder gasspisen så luktar det som det alltid gör hos mormor. Nu gäller det bara att räkna ut vilken av dom 12 rattarna som som går till vilken platta. Markeringarna som visar det är bortslitna. Jättespännande med eld lite här och varstans när man lagar mat. Eller bara gas och ingen eld. Det blir kanske en kort vistelse i England.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar