lördag 10 juli 2010

Lunch



Innan vi går iväg så förklarar Ina vad en pub är. - Det är som en restaurang fast man dricker mer öl. Rätt och riktigt. På en pub går man alltså inte på en lördag klockan ett om man har tre hungriga barn och en hungrig mamma. Den mamman är alltså jag. Till en pub går man för att dricka öl. Det dröjer innan maten kommer. Vi sitter på uteserveringen där solen skiner på rekordvarmaste dagen. Jag hämtar ett av parasollen som står i ett hörn bakom grillkillen.



Den svenska familjen är den enda som vill ha skugga. Dom röda engelsmännen sitter i solen och bättrar på sina brännskador. Fast en sak gör dom rätt. Dom dricker öl. Det dröjer innan maten kommer. Det tog exakt en timma att få lunch. ALDRIG att jag går till en trevlig pub för att äta lunch igen. Det kommer också att ta tid att förstå att grönsaker inte kommer med till maten. Jag ska försöka vara optimistisk. När jag vilat upp mig.
Det kommer att ta tid att vänja sig vid det nya landet.

1 kommentar: