onsdag 17 april 2013

I kväll


Min fina Camelia - tidig födelsedagspresent från Mrs E. I morgon ska det planteras Camelia och Syrén som jag också fick, och så har jag rosor stående som vi fick i inflyttningspresent. Så när nu den stora rishögen är uppeldad är det dags att göra roligare saker. Fast jag tycker egentligen inte om att gräva. Jag gillar nog inte trädgårdsarbete som jag intalar mig själv. Och andra. Jag gillar att få det som jag vill ha det, och då skulle man lika gärna ha en grävaregubbe vid sidan av sig och bara peka. -Gräv ett hål. Fyll med näringsrik jord och rosenbuske... eller vad det nu kan vara. 


Elda tyckte jag däremot om. Det var inte alls tungt. Det brann så fint. Det är liksom motsatsen till att plantera, då man lägger till. Med eldandet tar man ju bort. Lite destuktivt kanske. Eller så skapade man plats. 20 kvm i det här fallet.




Hortensian ska också flytta ut på friland.



Solen skiner ikväll, och vissa tycker att det känns som sommar, så linne var ett perfekt klädval. Fågelholken ska också upp. Gissar att mamma fågel tycker bostaden är lite för nära marken. 




2 kommentarer:

  1. Fint! Har du lyckats få upp hålet i vasken?

    SvaraRadera
  2. Ho! Jag har inte gett mig på vasken ännu. Ska ta en borrdag och gå runt och borra lite här och var... på ganska bestämda ställen... Och då ta tag i vasken.

    SvaraRadera