söndag 16 december 2012

Konsert

Ibland (läs ofta) vill jag så gärna värma upp mig med ett bad, och har då något litet barn badat så tar jag deras vatten. För det finns inte mer. Inte på fem, sex timmar i alla fall. Fast det slår aldrig fel. Det är för kallt. Och när man väl ligger i så gäller det att bestämma sig för om det är bättre att ligga kvar och småfrysa, eller om man ska gå upp och det i så fall blir fryskallt.




Igår kom Ina hem med Pad Thai - en tygelefant från Thailand. Miss N köpte honom där och tog honom med till England. Nu turas barnen i klassen om att ta hem honom och skriva dagbok om hans upplevelser. Det blir ett utmärkt tillfälle för den som vill läsa dagboken att få reda på hur dom andra familjerna lever. Vissa äter på stor hamburgerkedja oftare än andra, så här gäller att fylla Pad Thais dagar med fantastiska upplevelser och ekologisk, näringsriktig mat med högt fiberinnehåll. Han har hittills klätt julgranen med lampor, och varit på rockkonsert där han fick ha öronproppar.




I måndags kom det upp en skylt på vår husuthyrningskylt som sa att huset nu var uthyrt. Jag hade nog förväntat mig att någon skulle meddela oss. På ett annat sätt. 



3 kommentarer:

  1. Jag önskar er av HELA mitt hjärta bättre och mer varmvatten i nya huset. Helst bra tryck i duschen också!
    Vilken cool trummis! Kul idé med elefanten! Fast varför fick han namn efter en maträtt ;) ? Bra för er att ha lite spännande exotiska svenska traditioner att fylla dagboken med.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Tack Ingrid!!
    Jag undrade också över namnet, och tänker att jag ska fråga :)

    SvaraRadera
  3. Ok, hur är det nu med varmvatten och tryck i duschen... Kommer jag att få svar på det i kommande blogginlägg?
    Fick du veta om Pad Thai? Ha ha.

    SvaraRadera