torsdag 3 mars 2011

No topic

Underbart väder på förmiddagen. Jag gick en sväng på The Downs med hundarna. Felix gillar England.


Jag vill nog ändå hävda att det går ca 10 hundar per unge i energiinsats. Stora som små. Hundar alltså. Ungarnas storlek spelar ingen roll.
Gråhunden som levde sina första tre år på racingbanan tränad varje dag att jaga något litet och fluffigt uppför sig förvånadsvärt bra med Pudel i huset. Hon har visserligen påminnt om någon från "Silence of the lambs" med munkorg på. Den behövs förmodligen inte, men vi tar inga risker. Det har vi nog ändå.




Efter vår "semester" hämtade jag Heather på Greyhoundstallet där hon bott medan vi var iväg. Hon hade passat på att skada sig i lek med en annan hund. Är någon förvånad? Inte jag. Bring it on, säger jag. Jag står beredd. Kanske hade det varit enklast att betala de 11 000 kr det kostade att skicka pudelhunden med flyg? Det är sådant man kan fundera på efteråt. Nu valde vi båten, familjen, vän och släktbesök för ca halva flygpriset. Om man inte räknar in veterinärbesöket med sövning och 6 stygn.



Snart dax för Red Nose Day. Comic Relief Charity. Det betyder att det är dax att skänka pengar igen. Jag har gett bilen sin näsa. Det ser enormt fesligt ut med alla bilar som har en röd näsa. Kanske Johan vill ha en till sin bil. Vill du det Johan?

Red Nose Day är den 18 Mars, och då står fruarna och säljer sina skänkta bakverk på skolorna igen. 


Nu ska jag ringa Homeserve och berätta att vi inte har något varmvatten. Jag väntar fortfarande på att höra från dem från när gasen försvann. Det är ju ett tag sedan. Om man hade varit utan gas menar jag. Inte annars. 19 januari var det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar