lördag 5 mars 2011

Kalas och kalas

Vårt hem behövde få undanplockat. Barnen blev genast jättegoda vänner och började leka en fin lek. En sådan lek vill man inte förstöra. Som dom vet.

Det står saker i alla hörn. Dom flyttar vi på och ställer på nya platser. Någon galning har satt i nån slags doftpatron i dammsugaren, så nu luktar det offenlig toalett i huset.

Idag ska vi på kalajs. Femtioårskalajs hos min morbror på sydkusten. Barnen får vara hos snälla Herr och Fru E. Problemet när man inte går på fest allt för ofta är att man inte kan hålla sig vaken allt för länge. Hoppas kunna hålla en stund. Men min inbyggda mat och sovklocka väcker mig klockan 07.00 även på en lördag. Då vaknar jag alltså. Inte äter.


Tyckte nog att kortet passade till presenten om inte annat.



Ok. Inte enormt originell 50års present, men fint tycker jag. Skulle själv gärna ha ett, två eller flera olivträd i kruka utanför huset. Himla stiligt! Det är ju inte länge tills jag fyller 40:)



Ina ska först på kalas hos en klasskompis. Ett beadoirkalas. Nytt för oss. Verkar enormt kul. Jag ville mer än gärna stanna när jag såg pärlbordet som var förberett. Nåja. Nu var det Ina som var bjuden. Inte jag. Kanske har jag redan planerat tema och present till min egen födelsedag nästa år?

Förresten mamma och pappa... Felix säger att han inte brukar få så där torra kulor. Har ni mutat honom? 

9 kommentarer:

  1. felix hade nog inget val. antingen äta torrt och dricka vatten efteråt om han nu inte ville vara utan. han valde torrfoder med vatten som efterrätt

    SvaraRadera
  2. Bra med tips på presenter men 40? Verkligen? Det låter så vuxet liksom.Ha så roligt på kalas.

    SvaraRadera
  3. Ida- Jag vet! Man tror knappt jag är en dag äldre än 25. Fast det var inte det du menade...

    Pappa - Det tror jag inte ett dugg på!

    SvaraRadera
  4. Måské vi skulle ta ett skott av citronträdet vi fick av en och ge dig. Det håller oss med egenodlade citroner. Kanske till mer nytta än oliver? Men presenten ser väldigt fin ut!

    SvaraRadera
  5. Lars-Gösta - Vi tar gärna ett skott. Det är bra med både oliver och citroner:)

    SvaraRadera
  6. Olivträd är jättefina! Men hur klarar de sig ute i det här klimatet? Kan man ha dem inomhus sedan under vintern (om man har plats...)?
    Beadoir-kalas lät verkligen roligt!! Skulle både mina tjejer och jag också tyckt (och de är ändå lite större än Ina).

    SvaraRadera
  7. franziengland, Olivträden klarar sin nog fint här. Blir det en vinter som den vi haft så kan man väl täcka med säckväv eller nåt. Men in vet jag inte om dom ska. Eller så går det också bra. Det får visst kollas upp.

    SvaraRadera
  8. Tack för det! Otroligt, jag trodde inte olivträden klarade sig ute över vintern.
    Igår kväll var jag på Svenska kyrkan och lyssnade på Mia Törnblom som SWEA hade bjudit in till sitt möte. Då tänkte jag på att jag skulle frågat om du ville hängt med. Förstår inte varför jag inte tänkte på det tidigare. Det var väldigt trevligt. Har du lust och möjlighet att hänga med om det dyker upp något liknande? Jag är inte medlem i SWEA, men det var helt ok att komma som gäst ändå.

    SvaraRadera