måndag 9 maj 2016

Yoga

I helgen var det sommar. Tror även idag. Åtminstone till senare i eftermiddag. Jag ska snart hem till våra vänners trädgård och ta ner tältet som vi satte upp igår. Det är superstort! Som vi ska campa!

Mitt tält kommer fungera som bingohall på campingplatsen utifall det kommer regn. Och det gissar vi att det gör. Nä. Det blir ingen bingohall. Om det regnar ska vi sitta i tältets vardagsrum, spela sorgliga sånger på gitarr, och dricka kaffe medan vi tittar ut genom dom stora fönstren.

Idag har jag yogat för första gången i mitt liv. Man blir trött av yoga! Hon sa att det var viktigt att man lyssnade på sin kropp. Min kropp sa att den var trött när jag kom hem. Jag försökte övertala den att gå ut i trädgården och bygga lite på hönshuset, men den tackade nej. Jag lockade med kaffe, men den sa faktiskt nej till det också. Jag gjorde som jag lärt mig av instruktören, och lät kroppen vila lite på soffan. Då blev den glad!



Sånna här små ansikten med vatten som rinner ut från munnen blir nästa trädgårdsprojekt. Då kommer trädgårdens lutning till sin rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar