lördag 7 maj 2016

Cornwall

Jag har så många saker på min att-göra-lista.
Först ska jag bygga ett hönshus. Det är redan påbörjat, men bygget går sakta, eftersom jag bygger som jag syr. Det blir inte efter något mönster eller ritning. Så mest står jag med ett verktyg i handen och tittar mot platsen där jag föreställer mig bygget. Och så rätt som det är byggs det lite.

Det har läckt in regnvatten i garaget sedan vi köpte huset, men nytt garagetak var inte det som prioriterades högst, så det är inte fixat förrän nu. Nu är det vattentätt i garaget, och hyllor ska flytta in, så kanske det kan bli organiserat. Men först måste vi till Ikea och handla hyllorna.

Sedan har våren slagit till och det gör att allt växer onormalt fort. Allt måste beskäras, och gräset klippas.

Men är det Bank Holiday w/e, så har man måndagen ledigt, och då hinner man åka till Cornwall. Nätt och jämt.
























En av dom bästa sakerna som finns är att åka till en plats där man inte varit innan. Finns det dessutom nyfångad hummer så blir det inte sämre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar