torsdag 2 maj 2013

Syntest

Det var hög tid för att kolla synen, eftersom det inte gjorts sedan jag var 15 och då fick läsglasögon som ignorerades. Av mig. Tjugosex år senare sitter jag hos optikern och ska svara på några enkla frågor. Det hakade först upp sig på efternamnet som fick flera bokstäver utbytta. Hur det kan hända när man bokstaverar vet jag inte.

Optikern -And what is your occupation at the moment?
Jag - None, at the moment.
Optiker noterar 'mum'.

Jag tänker för mig själv, är det en occupation? Ja, kanske det. Men jag säger till för det känns lite fånigt att  låta det stå så.

- Sorry, I said 'none', and you wrote 'mum'. Och så skrattade jag lite för att lätta upp stämningen eftersom hon tyckte det blev väldigt pinsamt.
-Oh, I'm so sorry, sa hon, strök över 'mum' och skrev 'nun' istället.

När det till slut gick upp för henne vad jag menade fanns det inte mer plats att skriva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar