fredag 20 juli 2012

Nu är det sommar, nu är det sol. Nu är det koskit i hagen.

Och det var en jäkla massa koskit i den hagen vi gick i. Jag och mrs E. gick morgonpromenad med hundarna och vips var vi borttappade. Hur det nu i hela friden går att gå vilse i en kohage. Men det måste ha varit mer än en hage, för plötsligt var vi instängda på andra sidan av där korna gick. Och vart var dom förresten? Vi klafsade omkring i pölarna som bildats i hagarna. Det var mer än två. En blandning av regnvatten och koskit. Lattjo! Lattjo, tyckte hundarna som plötsligt var inne på andra timman morgonpromenad. Vi hade i alla fall gummistövlar på.

Sällan tappar man bort sig så pass att man inte ens vet på ett ungefär var man är. Jag fick titta på solen för att räkna ut i vilket väderstreck vi skulle sikta på. Det hjälpte inte nått.

Vi lyckades avsluta promenaden efter två timmar. Helt slut efter klafsandet som varvades med djungeltur i axelhögt gräs.





Roligt!


Nu är det i alla fall sommarlov för oss och därför skiner solen. Vi hade sommarlovsfika hemma hos oss, och ett gäng barn lekte och hoppade i trädgården. 




You can never have too much bunting if you ask me!






Och där var jag. På bild från min ärligaste sida. 




















2 kommentarer:

  1. Bunting! Det är ett ord jag lärt mig sedan vi flyttade hit :) . Har beställt en del sådana till skolan. Dina är finare!
    "Känd från pressen såväl inom som utom landet." Minsann, ingen dålig merit att sätta i CV:t när du vill söka jobb. (Märks det att jag varit i jobbsökartagen sista månaderna?)
    Skönt att ni hittade hem!!! Kram.

    SvaraRadera
  2. Bunting. Ett mycket användbart ord! Jag har så mycket tyg hemma, så jag syr själv. Precis som Lena Ph.
    Jag har inte riktigt sett dig. Går det bra?

    SvaraRadera