söndag 1 juli 2012

Juni månad



Allt för Drottningen! Brödet bytte namn tillfälligt bara för Drottningen. Nu är allt som vanligt igen. Även om dom flesta låtit sina flaggor och vimplar hänga kvar på sina hus.





Till och med House Collars gjorde en special edition. :)





Jag har byggt flotte med fem andra. Vi ska tävla på kanalen - The River Wey, i Guildford nästa helg och temat är OS. Något avancerat bygge blir det inte, och vi kommer inte att vinna pga snyggaste flotte, men vi kan bli snabbast. Jag fäster lite flaggor på flotten. Men det blir inget riktigt race om det inte är kopplat till Charity och vi måste samla in £100 för att få vara med. Vi samlar in till Teenage Cancer Trust.




Nu har vi bestämt oss för att åka på campingsemester. Det kan gå hur som helst. Vi ska börja med åka till The New Forest och campa bland dom vilda djuren - hästarna, korna och grisarna. Enormt spännande!

Vi provade nya tältet i natt i trädgården. Det dröjde inte länge (ca 5 minuter) förrän jag längtade till min säng. Vartefter timmarna gick och luften sakta smet från min luftmadrass längtade jag mer och mer. Men jag kunde inte lämna barnen redan klockan 23. 

Det är lustigt hur man fungerar när man är trött, men ändå inte riktigt sover utan mest slumrar. Bäst hade varit att bara rulla över på dom vanliga liggunderlagen, men istället ligger jag kvar och konstaterar i dvalan att mina höfter som nu gör riktigt ont ligger mot marken medan huvudet som fortfarande har lite luft under sig i madrassen ligger mjukt. 

Greyhounden var med oss. Hon var vår vakthund. På semestern ska hon inte ligga i sovdelen hos oss. En gång i timmen gick hon upp för att bädda om. Och inte luktade det nyponros i tältet efter att hon tidigare ätit upp hönsgödningen Johan lagt ut på gräsmattan för att försöka rädda vad som går av det bitvis mycket brunfläckade mattan. 



Just det... Olli har fyllt sju och vi fick lära oss en ny version av Happy Birthdaysången:

Happy Birthday to you,
stick your head down the loo. I saw a piece of po-oo,
and I thought it was you!

-

Marmite toast eller stek på puben... Får se vilket det blir till kvällsmat.



1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag missade det där med Queensmill! Jättekul! Bra att du visade det här :) .
    Såg att det kommer mer om flottäventyret, så jag läser det innan jag skriver mer....
    Vi har också varit iväg och tältat. Supermysigt! OM det inte regnar! Vilket fint tält ni har! Och stort!
    Vi FRÖS! Jag lärde mig att man ska ha fleecefilten INNE i sovsäcken. Utanpå gör den ingen nytta. Sista natten läckte min luftmadrass också. Den var ny och byttes genast ut när vi kom hem. ARGos, säger bara det :) .
    Kram.

    SvaraRadera