fredag 16 december 2011

Sorry

En dag som många andra. Åkte till mataffären för att handla. Det gick rätt så fram tills dess att det var dax att betala. Jag kunde inte hitta mitt betalkort i fickan där det brukar ligga. Bara att åka hem. Varorna var packade så jag kunde gå direkt till informationen och betala där när jag kom tillbaka.

Damen i informationen säger - Sorry about that! när jag ska betala. Åh, det var nog mitt eget fel, sa jag. - No, I mean sorry for the shopping being so expensive. - Eighty six pounds.

Det är inte ofta affärerna ber om ursäkt för att dom tycker det är dyrt.

Dyrt blev det i vart fall när jag några timmar senare gick med Gråhunden till veterinären för att hon skurit sig i tassen. Lagom tajmat dagarna innan man ska ut och resa. Där kunde dom istället ha bett om ursäkt. Antibiotika och bandage för £94. På måndag går vi tillbaka och betalar lite mer.


När jag kom hem från mataffären hittade jag inte korten där heller, för dom låg i min fleece som jag haft på mig hela tiden. Ingen anledning för irritation...

2 kommentarer:

  1. Lagen om allting j-lighet, härskar än...
    Det där hon sa i affären, hade du skrivit det på fb, så hade alla sagt "jag lånar den", ha ha ha. Det var ju helt otroligt! Håller helt med, hade ALDRIG hänt hemma, det är verkligen intressant vilka konstiga saker som skiljer ibland...
    Stackars stackars hunden!! Det var väldigt trist! Hoppas det läker fort och bra!! Kram.

    SvaraRadera
  2. Kan inte sluta fascineras. Gick in två gånger på din blogg på exakt samma sätt och ena gången hoppar bloggen in som avsändare och den andra får jag skriva mitt namn själv... koko.

    SvaraRadera